Laddat med godis men inga kärringar!

image202
Sambon inhandlade en rejäl skål med godis till eventuella påskkärringar igår kväll när jag jobbade. Själv kom jag att tänka på det mitt i natten och såg det tidigare år förekommande scenariot framför mig - massor med gubbar och kärringar men inget godis i huset.

I år har det varit en lugn tillställning endast två påringningar, fyra "överåriga" påskkärringar och så grannen som skulle stressa iväg och behövde hjälp med posten. Hon hade sjalen runt halsen så det blev inget godis till henne. Nu är klockan snart 19 och godisskålen är fortfarande välfylld. Gissa var det är risk att det godiset hamnar?

Min lime och honungsgravade lax är på gång. Det är nog bara den som är ett måste på påskbordet förrutom äggen förstås. Sen ska jag väl som vanligt tänka ut något mer gott. Mina föräldrar och mina tre barn kommer hem och alla ser fram mot en trevlig och delikat påskmiddag.

Jag har hunnit med en 10.000 stegspromenad också så nu kan jag nöjd sjunka ner i soffhalmen och titta på Du är vad du äter om det sänds idag, annars blir jag besviken.

Kommentarer
Postat av: Stig

Undrar vad man är om man käkar sushi?

2008-03-20 @ 19:12:09
Postat av: Jag

Ha, ha, ja det kan man undra. En rå fisk kanske!

2008-03-20 @ 19:19:40
Postat av: maritha

Här går det nästan inga påskkäringar och dom hittar iaf inte våran ingång(den är lite knepig) synd när jag har så mycket godis och magsjuka i huset så vi inte kan äta av det=(Glad påsk på dig iaf och hoppas ni slipper den här magsjukan.

2008-03-21 @ 11:16:17
URL: http://marithape.blogg.se
Postat av: Bella

Samma sak hände oss på landet för två år sen. Där satt vi två vuxna med 2kg blandat godis och INGEN påskkärring kom. Jag tror vi fick slänga allt till slut.=)

2008-03-23 @ 22:30:18
URL: http://www.bellapension.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0