Shiatsu igår

Jag har som jag tidigare nämnde beslutat mig för att satsa ett antal kronor på att gå på Shiatsu-behandling och igår var jag där för andra gången. Under behandlingen ligger man på en madrass på golvet och behåller kläderna på (ska vara löst sittande)
Terapeuten går sen igenom kroppen och med lätta tryck och töjningar lokaliserar och löser han upp blockeringar i kroppens energipunkter. Det handlar alltså om österländsk medicin och det ska bli jätteintressant att få se vad som händer under behandlingens gång. Det jag hittills känt av är att det verkar som att kroppen "omorganiserar" spänningar i muskler och leder och det är en intressant känsla. Jag ska nu gå på behandling en gång i veckan under några veckor för att som terapeuten säger "dra igång det hela". Sen räcker det med att gå en gång i månaden som underhållsterapi. Jag har stora förhoppningar om att få hjälp mot benvärken i alla fall men vi får se........ Fortsättning följer.

Jag har jobbat deg dag (menar jag så klart) tisdag och onsdag och nu följer tre nätter som grädde på moset. Deg var det inte talas om alls, utan det var full fart hela dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0