Stackars kisse

Våra katter är av det extremt lataste slaget och många är de olika leksaker vi köpt för att försöka få lite fart på de lata skrällena men de flesta ratas.........utom just den senaste.
Denna leksak betår i en upphängningsanordning som man kan klämma fast upptill i dörrkarmen och på den hänger en liten pipande råtta i en gummisnodd som far fram och tillbaka om man slår till den med tassen.

Sambon och jag satt och mumsade på sushi som bäst när en av katterna lekte väldans med den populära leksaken. Hon fortsatte både länge och väl och sambon uttryckte sin glädje över att vi äntligen hittat något som är roligt. Kisse ändrade sin ställning till att leka liggandes och vi gladdes över pipljuden som hördes tämligen ihållande. Efter en stund så började även kisse att jama och vi konstaterade lyckligt att hon har nu blivit arg på den dumma råttan. Efter en stund när hon legat ett tag tyckte jag att hon såg konstig ut, som att hon inte kunde gå. Sambon kollade och anledningen till att det hade varit sååååå roligt (i alla fall vad det lät på ljudet) var att råttan hade snurrat sig kring stackars kisses tass och i takt med att hon försökte komma loss trodde vi att hon njöt av leken.

Som vissa andra bloggare säger att dom har, så har också¨jag bloggtorka. Det känns som att det är mest jobb just nu...........och stegande förstås. Det har blivit drygt 15.000 steg per dag och det är jag mycket nöjd med. Från att ha gått stavgång i stort sett varje dag har jag gått över till vanlig promenad fast längre sträcka och det är jätteskönt speciellt de dagar solen skiner.

Jag har också varit på Shiatsu-behandlingen jag bokade in och det var en stor upplevelse vilken jag berättar mer om en annan dag.

Kommentarer
Postat av: syster yster

Stackars kissen, nu törs hon väl aldrig leka med nån leksak mer. Undrar vad hon tänkte om er när ni satt där i godan ro, dom tankarna vill ni nog inte veta, tur att katter inte kan prata=)åtminstone inte mina för då hade jag nog fått höra ett och annat^^)

2008-03-17 @ 18:37:19
URL: http://marithape.blogg.se
Postat av: Anonym

Du verkar inte lida av någon bloggtorka så livligt som du beskriver stackars kisses "lek".

2008-03-17 @ 21:45:28
Postat av: maritha

Tänk vad många systrar jag fick helt plötsligt bara för att jag glömde att byta namn=)syster yster använder jag ju när jag kommenterar "söstra mis" blogg, men börjar tydligen bli senil för nu har jag glömt att ändra den och skickat många kommentarer med det namnet^^)

2008-03-18 @ 14:47:55
URL: http://marithape.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0