Vackert väder

Idag styrde jag kosan ner på stan i min dagliga jakt efter steg. Vädret är riktigt vårlikt idag och jag undrar om jag inte har någon form av pollenallergi för ögonen tåras och näsan rinner lätt.

Väl nere på stan satte jag mig på en bänk på ett av stadens torg med solen skinandes direkt i ansiktet. Oj vad välbehövligt. Där satt jag nog en halvtimme och filosoferade och tittade på folk även om jag nog blundade den mesta tiden. Sen for tanken i mig att jag skulle köpa semlor till kvällen så jag styrde stegen mot det konditori som jag anser har dom godaste semlorna.

Drygt 8.000 steg knatade jag ihop och nu ska jag sätta mig ute och dricka en kopp japanskt te med inslag av citron. Jag är ingen stor tedrickare men blev lite inspirerad på SPA-vistelsen så jag köpte hem en ny smak.

När jag promenerade i förrgår såg jag en hackspett igen. Jag blir alltid på så gott humör av den fågeln.

Igår var jag på Vårdförbundets årsmöte och på lördag ska vi ut och demonstrera för högre löner. Jag känner att det är nu eller aldrig som gäller. Jag personligen har väntat i 20 år på ett lönelyft som är högre än 800 kr och det gäller inte bara mig utan större delen av kollektivet. Lyckas det inte den här gåmgen att uppvärdera våra yrken så tror jag att jag lämnar facket. Då blir i alla fall den uteblivna fackavgiften ett lönelyft.

Kommentarer
Postat av: mammselen

Joo, att gå ur facket är i sig ett lönelyft.
Hur var det sist vi strejkade?... Det enda vi lyckades med var att höja vår pensionsålder. Värdelöst. Jag kommer aldrig att strejka igen!

2008-03-06 @ 18:02:42
Postat av: maritha

Jag har redan gått ur, finns ingen vits med att vara med längre. Men i senaste lönesamtalet som var i november så fick jag ett lönelyft på 1800,så nu är det bara nån hundring kvar till 20000=)vad jag förstått så har inte Lindesbergs kommun de lägst betalda undersköterskorna iaf.

2008-03-06 @ 19:27:07
URL: http://marithape.blogg.se
Postat av: Bella

Jag håller med dig. Den enda löneförhöjningen verkar vara att gå ur facket.

2008-03-06 @ 21:36:19
URL: http://www.bellapension.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0