Min nya porslinsblomma blommar.

Ny och ny förresten. Det är ett skott från en stor och otymplig porslinsblomma som jag kastade och jag tror den har blommat en gång förut. Jag känner ingen doft av den än så länge men annars tycker jag att doften av porslinsblomman är en av dom mest rogivande dofterna som finns.
image220
Regnet öser ner och i natt ska jag jobba så jag tänker gå och sova ett par timmar eller möjligen lyssna på en bok. Vila ska jag i alla fall göra - det enda vettiga i det här hemska vädret men det är nog bra för växtligheten. Vilken växtlighet säger jag då, för jag har inte gjort ett dugg i trädgården. Kommer inte värmen snart blir jag tokig/are.

Kommentarer
Postat av: irene

Jo det är en härlig blomma. Fast hopplös att få ramla omkull. Den blir ju så tung!

2008-05-20 @ 21:25:47
Postat av: mammselen

Härlig blomma med härlig doft! Jag hade en en gång som tyvärr fick någon slags ohyra som jag inte blev av med. Så jag slängde den och har inte vågat skaffa någon ny. Men nu har jag fått ett skott som har börjat ta sig.
Irene... häng den i en ampel i fönstret.

2008-05-20 @ 22:04:47
Postat av: irene igen

Nå, det var längesen jag hade en porslingblomma nu. Och numera rymms inte mera i fönstren heller.,

2008-05-21 @ 21:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0