Nils Karlsson pyssling

När jag såg att filmen skulle gå på TV-4 film kunde jag inte låta bli att titta. När jag var liten var jag faschinerad av den sagan och när sen filmen kom så tyckte jag fortfarande att det var något speciellt med den och kanske ännu mer då..
image218Det är så kul att se hur dom badar i sockerskålen och dockskåpsmöblerna som passar perfekt till Nils Karlssons möblemang och dom stora köttbullarna och råttan.

För övrigt så håller jag på och bakar kaffebröd för att ta med mig till jobbet och bjuda på i morgon. Det känns som att det är min tur att bjuda dagpersonalen på något. Jag brukar ju snylta på deras veckofika om det serveras när jag är där. Jag är ju normalt bara på jobbet dagtid på måndagar även om det har blivit diverse andra dagar nu ett tag när dom flesta är sjuka av olika krämpor.

Vädret har varit trist men faktiskt inte värre än att jag kunnat torka en maskin tvätt ute och då kanske jag inte ska klaga. Det kunde ha varit värre......................

Kommentarer
Postat av: maritha

Jag älskar oxå Nils Karlsson Pyssling, det var min älsklingsbok när jag var liten ca 6år och hade lärt mig att läsa, tyckte det var så gulligt med dockskåpsmöblerna och samtidigt lite sorgligt med eftersom systern hade dött, ett starkt intryck gjorde den på mig iaf och jag skulle gärna se filmen idag.

2008-05-19 @ 00:56:19
URL: http://marithape.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0