En decimeter snö har det kommit inatt..........

...........och jag har sovit tills nu efter nattjobb. Hur det är den här årstiden, solen börjar redan gå ner. Man glömmer mellan varje år men nu är det allt förskräckligt mörkt om kvällarna. Snön ljusar i alla fall upp det en del och snart kommer julbelysningen upp i fönster och trädgårdar. Det tycker jag är mysigt.

Fågelbordet är fyllt med hungriga småfåglar och en och annan skata och det trivs jag också med att se. Kanske inte skatan stor och vräkig som hänger där och dinglar på talgbollen men dom är ju också hungriga. Katterna gillar inte alls att vara ute nu...en liten sväng kan det väl bli men sen står dom där och skriker i förtvivlan och vill komma in. Dom är ju egentligen inga utekatter men en lite lov runt tomten får dom göra och det funkar.

Undra om jag ska ta mig ut och polera lite utanför vårt hus. Vi har gemensam snöröjning men det brukar alltid ändå bli packad snö som smälter och fryser igen och så blir det halt och eländigt så vi brukar försöka ha det som ett "salsgolv" längs vår tomt. Har det varit halt resten av vägen så vet man i alla fall att man kommer helskinnad in den sista biten....ha,ha.

Jag hade ju fått en utmaning ev Bella och den funderar jag fortfarande på för att få ihop något kul att berätta......det är alltså inte bortglömt.

Kommentarer
Postat av: maritha

Hur många timmar sover du efter att ha jobbat natt? Eftersom jag börjar mitt nya nattjobb den 15 januari så vore det intressant att veta hur länge man bör sova efter att ha jobbat en natt, och hur länge man bör sova för att kunna somna när man inte ska jobba nästa natt.

2008-11-23 @ 23:55:47
URL: http://marithape.blogg.se/
Postat av: Stig

Skulle tro att allt är individuellt, men nog bör man sova tills man vaknar..haha. Nä men inte ska man sätta någon gräns för sovandet. Nattjobb är tungt för kroppen.

2008-11-24 @ 19:42:23
Postat av: Bella

Det är läskigt ute nu att gå på blankis. Bra att du inte glömt utmaningen, men ta den med en nypa salt.

2008-11-24 @ 22:17:13
URL: http://bellapension.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0