Grått väder - man blir så trött

Idag har jag bara slöat och tagit igen mig efter mina tre nätter + ett dagpass. På förmiddagen hade jag besök av mannen till en kursare till mig som gick bort i somras. Vi hade förlorat kontakten på senare år och nu fick jag veta att orsaken till detta var att hon varit sjuk i många år och inte orkat med att ha kontakt.

Det roligaste som hänt de senaste dagarna är att jag fick vara den första som började köra en ny analysmaskin i rutin. Maskinen var enkel men vi hade lite dålig koll på papperslogistiken. Det kändes som att det var svar och listor överallt. På torsdag natt när provantalet inte är så högt kommer jag att mera i lugn och ro "gå in i apparaten" ordentligt. Kul med något nytt i alla fall.

Jo förresten bara slöat har jag inte gjort. Jag hade lite äpplen som stod i en kasse och behövde tas omhand så kag gjorde lite "handgjort" äppelmos. det vill säga jag skalade kärnade ur och kokade ett fint mos med äppelbitar i. Gott att ha på gröten ska det bli. En äppelpaj kunde jag heller inte låta bli att göra men nu är det den sista på mycket länge.......hoppas jag.........för figuren i alla fall. För att väga upp det söta gjorde jag en linssoppa som vi åt till kvällsmat.

I morgon ska jag berätta om de kinesiska hälsokurer jag håller på med........................

Kommentarer
Postat av: Bella

Jag fattar inte att du kan vara så duktig. Med figuren menar jag. Ser fram mot hälsokuren.

2008-11-05 @ 14:26:52
URL: http://bellapension.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0