Klagat för chefen - får se om det lönar sig

Jag har ju under en längre tid irriterat mig på att min ICA-affär har ställt en stor låda med choklad precis under betalkortsautomaten. Det är en tom yta där som jag tror är meningen att man ska kunna lägga ifrån sig plånbok eller skriva på. Där står i alla fall lådor med choklad inträngda och varje gång jag har handlat har jag påpekat för kassörskan (olika varje gång) att dom borde ta bort dom och riktigt hoppats att jag skulle "råka ha ner en" men dom tittar bara frågande och undrar vad jag är för en tokstolle (tror jag)

Innan man kommer till kassaområdet så är väggarna beklädda med godis och det hänger även diverse tuggummin strax ovanför där man lastar på bandet. ja, ni vet säkert vad jag menar. Det gillar jag inte heller men inser att det får jag stå ut med men de ovan nämnda chokladlådornas placering tycker jag är rent ut sagt osmaklig.

Det är definitivt inte för att jag själv har problem att motstå (just nu är det bara tråkiga jättekakor kexchoklad, den choklad jag tycker minst om) utan jag tänker på alla som kommer med småbarn framför allt. Sen tycker jag heller inte att man som vuxen ska behöva trängas med chokladkartonger 20 cm från kortautomaten.

Nu har jag i alla fall talat om för chefen vad jag tycker och han skulle ta till sig det och han sa även "dom kanske är borta fortare än du anar". Vi får väl se vad som händer. Lite kul är det i alla fall........

I
Inte ens om det låg Frukt & Mandel i lådan skulle jag köpa en sån

Kommentarer
Postat av: Bella

Det är bra när man lyckas förändra något till det bättre. Heja!

2008-11-06 @ 17:03:07
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: mammselen

HEJA!

2008-11-06 @ 17:51:17
Postat av: maritha

Bra att du säger vad du tycker, jag har försökt få personalen på ICA här att hänga ut långa tänger så man når varorna i dom djupa frysdiskarna, jag är inte särskilt kort men har ibland nästan ramlat ner i den när jag ska nå nåt och en gång nådde jag inte det jag skulle ha och bråttom hade jag så arg som ett bi fick jag lämna affären=). Men nu vet jag vart jag ska vända mig, chefen naturligtvis...att jag inte har tänkt på det....

2008-11-06 @ 19:18:45
URL: http://marithape.blogg.se/
Postat av: En grinig gammal gubbe

Härligt med en "grinig gammal tant"

2008-11-06 @ 20:38:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0