Kunde inte motstå

Chefen ringde och undrade om jag kunde rycka in idag mellan 16-20. Det hade kommmit in ett akut frånfall bland dagens personal. Fyra timmar ger åtta i betalning så jag nappade...........hjälpsam och girig som man är. Jag kommer dessutom att bryta mot EU-lagens 11 timmars dygnsvila med en kvart och det känns skönt. Det är inte så att jag inte tycker lagen är bra men i vissa fall är den övertolkad..............kan man säga så??

Gårdagens musslor blev urgoda. Jättelätt och hur gott som helst. Att koka dom själv rekommenderas å det varmaste. Ångesten över att kasta i dom levande sitter fortfarande i lite.....jag som är sån djurvän att jag knappt kan döda ens en mygg.

Förresten, chokladkakorna vid kassan på min ICA-affär är inte borta än. Var in där och handlade igår och det var fulla lådor vid samtliga kassor. Svagt av butikschefen men han ska få en kommentar nästa gång jag ser honom. Det känns jobbigt att gå så långt som att sluta handla där för sen är närmsta affär ICA-MAXI och det känns lite överdrivet att ta sig dit för minsta lilla.

Kommentarer
Postat av: mammselen

Bra. Stå på dig om chokladkakorna vid kassorna.

2008-11-16 @ 14:23:52
Postat av: irene

11-timmarsvilan gäller som genomsnitt på en arbetsvecka. Sorry, du har antagligen INTE brutit mot den. :(

2008-11-16 @ 17:52:14
Postat av: Stig

Måste erkänna att Irene har rätt ibland åtminstone..kanske möjligtvis..jo så är det nog.

2008-11-16 @ 19:25:57
URL: http://thelongrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0