Mässor för hela slanten

I helgen har jag varit på två mässor i Älvsjö, Det goda köket och  Allt för hälsan. Jag måste säga att jag tycker att "matmässan" var lite tunn. Faktum är att halva mässan bestod i montrar för vin och spritprovning. Det är väl inte heller fel men jag trodde att det skulle vara mer om matlagning med nya recept och sånt. Jag tror inte jag kom hem med ett enda nytt recept faktiskt.

Den gulliga tv-kocken Pelle stod i ICA-kurirens monter och så stod även killarna från Design Simon och Tomas i en monter och sålde något. Jag kommer däremot inte ihåg vad.

Allt för hälsan var bättre men den var inte heller lika "fartfylld" som tidigare år - inte ens Anna Skipper herself var där........i alla fall inte då jag var där. Jag inhandlade lite pulver av hennes sort som är jättebra att ha som nattmål när jag jobbar.

Jag var på en jätteintressant föreläsning om Detox med en kvinna som heter Ulrika Davidsson och jag blev helt såld..............näe.......skojar bara men jag fick i alla fall något att grunna på. Nu är ju min leverreningskuren en sorts detox så jag får vänta och se vad den har att ge.

Bland annat så var hon inne på att värk i kroppen kan vara gifter som har samlats i vävnaderna och gör dom stela och värkande. det är väl lite av det jag tidigare varit inne på efter att ha surfat runt. Jag sväljer inte alla ord från henne med hull och hår.................men nästan.........faktiskt.

Måste ner och kolla min sjömansbiff som står och efterkokar.

Kommentarer
Postat av: Bella

Snöa inte in helt på nyttigheter. Livet är bättre än så. Lycka till med sjömansbiffen. Det låter gott.

2008-11-09 @ 20:50:35
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: irene

Prova lite nyttigheter du-- det kan vara kul

2008-11-09 @ 22:12:55
Postat av: maritha

Ja du bindgalen är väl kanske det jag blev, men vad hjälpte det i min ensamhet=).Sonen har ADHD och då blir det tokigheter pga impulsiviteten, skulle kunna skriva en hel bok om alla hans "hyss"men i det stora hela så är han en "go" kille=). Emil i Lönneberga är ju ett helt underbart exempel på en unge med ADHD och han blev ju kommunalråd, och sonen är en intelligent klurig kille så hoppet finns ha ha ha.

2008-11-09 @ 23:26:19
URL: http://marithape.blogg.se/
Postat av: Bella

Kolla min blogg. Du är utmanad av mig.

2008-11-10 @ 17:08:53
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: Stig

Syster Yster var på samma mässa som du och gjorde precis samma reflektion...mest vin o sprit..

2008-11-12 @ 21:07:27
URL: http://http

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0