En riktigt vacker höstdag

Jag vill knappt använda ordet höst för jag vill...... jag vill........ jag vill........att det ännu ska vara sommar. Förmiddagskaffet tänker jag dricka ute, så det så......

11:44 - Nu är kaffet uppdrucket och solen värmde fantastiskt skönt från en klarblå himmel. Två dagstidningar har jag hunnit läsa också, dagens och en från turkietveckan.

I den gamla tidningen var det en artikel om en kvinna som hade försökt sig på att inte handla något förutom mat, medicin och förbrukningsartiklar som tvål, toapapper och frimärken. Kläder till barnen var också tillåtet men helst skulle de köpas begagnade. En intressant tanke måste jag säga även om jag garanterat tillhör de som handlar lite. Jag kan nästan säga att jag avskyr att köpa saker så det brukar faktiskt bara bli det som är nödvändigt och då blir det oftast något av bra kvalitté.

Just nu känns det som att jag inte har något att ta på mig så jag måste nog planera för en klädrunda....pest och pina. Tur att man har "uniform" på jobbet.....dvs. sjukhuskläder, det sparar man massor med pengar på. Ha, ha man kanske ska se det som en löneförmån.

Här är en blogg som handlar om köpstopp. Om den är intressant vet jag inte ännu men jag ska lägga lite tid på att studera den.                       http://www.stenling.se

Nu ska jag "dona runt" lite i huset och sen cyklar jag ner på stan för en Shiatsubehandling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0