Svinkallt

Nu är väl kyla inget som imponerar på mina bloggläsare men inte var det roligt i morse när termometern visade bara 1,6 plus. Ska man behöva använda dunjacka och vantar redan i september?? Som tur var så var det betydligt varmare när jag cyklade hem från jobbet. Å andra sidan så slog det mig plötsligt att det är snart sista helgen i Oktober och när jag var barn åkte vi alltid till Kopparberg och gick på marknad (marken) den helgen och då skulle alltid vinterns jacka var inhandlad för den kom väl till pass då. Det kunde rent av var just svinkallt då.
I år blir det dock ingen marknad utan det är bara jobb som gäller till helgen.

Jag har precis tittat på Toppform med Blossom som är en riktig frisk fläkt. Tänk att ha hennes energi. Det ska bli intressant att se hur det utvecklas med konditionen och allt annat hos de två nionde klasserna. På jobbet sattes det uppen ny lista med anmälan till en ny stegtävling som jag givetvis nappade på men nu var det inte i "Tappa.se":s regi utan vi ska bara föra in stegen på ett excel-ark. Oj, oj, oj..........nu börjar det där eviga promenerandet igen ;0)
Jag har ju kommit av mig med promenerandet sen tävlingen slutade sista juli men har i färskt minne att en promenad på runt en timme om dagen mår jag alldeles ypperligt av.

Något helt annat......för ett par dagar sen när jag tittade ut satt det två hackspettar på en trädstam strax utanför min tomt. Undrar om det var några stackars förirrade ungar............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0