Annorlunda respons (från http://www.rubenshalsa.se/ )

En gammal man, som bodde i utkanten av en by,
betraktades av de övriga byborna som lite underlig.
Detta ledde till att barnen i byn roade sig med att samlas varje morgon
utanför mannens hus och kasta glåpord.
När detta pågått i några dagar, gick mannen fram till barnen:
- Ni är inte tillräckligt högljudda och oförskämda, sa han.
Om ni kommer tillbaka i morgon och kastar ur er de värsta oförskämdheter
ni kan komma på, får ni en krona var.

Barnen blev självklart förtjusta och kom tillbaka nästa dag för att kasta glåpord och tjäna en krona.
Mannen öppnade sin dörr och klev ut.
- Det var ganska bra.
Men om ni kommer hit i morgon och skriker ännu högre, kan jag ge er femtio öre var.

Barnen tyckte att också detta var ett bra erbjudande.
Dagen därpå stod de återigen utanför mannens hus och ropade allt vad de förmådde.
- Mycket bra, berömde den gamle mannen.
Så ska det låta!
Om ni kommer hit i morgon igen så kan jag erbjuda er fem öre var för att skrika förolämpningar.

- Bara fem öre, suckade barnen besviket.
Om vi inte får mer, kommer vi aldrig mer tillbaka.


Kommentarer
Postat av: irene

Hahaa

2009-04-19 @ 17:50:20
Postat av: maritha

En mycket klok gammal man=).Att jag tas för yngre än vad jag är tar jag numera bara som en komplimang, värre var det när jag var 25 och fick visa leg på 18-års discon, då var jag sur=). Kanske beror det på generna både mamma och pappa ser 10 år yngre ut än vad dom är, får väl vara glad för dom generna då=).

2009-04-19 @ 20:03:17
URL: http://marithape.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Smart drag.





2009-04-19 @ 20:07:32
Postat av: Ingrid

Den gamle mannen var smart tyckte jag.

Fin blogg du har.

Jag kommer gärna tillbaka och läser vad du hittar på.

Kram Ingrid

2009-04-21 @ 18:58:08
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Bella

Han var inte dum han, haha!

2009-04-23 @ 22:45:39
URL: http://bellapension.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0