Bloggtorka...........igen

Någon tyckte att det verkar vara bloggtorka och det stämmer in på mig. Varje dag har jag loggat in och funderat på vad jag ska skriva om men det har liksom inte kommit fram något värt att berätta förutom väder och vind. Idagh är det både väder och vind....ha ha... Solen skiner för fullt och då och då kommer en kallare vindpust.

Jag sitter nu i alla fall här och kan berätta något så intressant som att jag dragit på mig ett herpes-munsår vilket inte är ett dugg kul. Det kan faktiskt vara en anledning till "torkan" för jag brukar bli oförklarligt trött av det där eländiga lilla såret.

Kan det vara den härliga vårsolen som lockat fram eländet? Tvättmaskinen har gått för fullt denna vecka för det torkar så bra utomhus nu. Tänk alla katthår som blåser iväg. Jag så faktiskt en liten talgoxe med en driva katthår i näbben troligen i full färd med att isolera sitt bo inför kommande äggläggning.
 Vi har en fågelholk på huset som alltid brukar vara bebodd av antingen talgoxe eller pilfink. Av någon anledning blir jag gladast om det är en talgoxe som lägger ägg i holken vilket min sambo inte alls tycker om att jag säger......

Jag har jobbat natten som var och har nu två nätter kvar för att sen inte jobba natt förrän helgen den 8:e maj. Oj vad skönt det ska bli. En kollega var så snäll och tog min natt på Valborg (en av höjdpunkterna i denna stad). Jag hoppas alltså på finväder även den 30:e då vi ska ut och frottera oss med glada människor i alla åldrar med nya vita, gamla, gulnade och fläckiga studentmössor. Oavsett gulnaden och antal fläckar på mössan är alla lika glada och förväntansfulla kan jag lova.

Nu måste jag ut i solen en stund igen och sen ska jag baka ut en matbrödsdeg gjord på egenhändigt gjord surdeg.

Kommentarer
Postat av: ingrid

Munsår är inget vidare. Det är ju härligt att vara ledig så länge, hoppas vädret håller isig.

Vad duktig du är som bakar eget bröd på egen surdeg.

Ha en härlig fredag kväll.

Kram Ingrid

2009-04-24 @ 23:07:32
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: maritha

Jag känner precis som du...loggar in och ska skriva...men har inget att skriva om ha ha ha....Herpesmunsår är för jävligt rent ut sagt att ha, jag hade det oftare när jag var yngre men det är illa nog när det kommer nu oxå, hoppas ditt går över snart. Ha en bra helg i solen, själv har jag bränt mig så jag är röd som en gris=(och aldrig lär man sig heller........

2009-04-26 @ 00:29:51
URL: http://marithape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0