Jag semestrar på..........

Igår kväll kunde vi bara inte motstå frestelsen att gå ut på restaurang, sitta ute och äta något gott. Jag fick ett tillfälligt anfall av snålhet och tänkte slopa det hela men sen tänkte jag på den långa mörka vintern vi har framför oss och ringde sen upp dottern för att stämma träff. Sönerna är borta på sitt så det blev jag, sambon och dottern som fick njuta av den fina kvällen.

Maten såg så läcker ut när vi fick in den att vi bestämde oss för att fotografera den. Sen tog det en sån fruktansvärt lång tid innan vi fick in huvudrätten att vi glömde bort kameran då så här kommer en bild på våra förrätter då dottern och jag åt skaldjuren och sambon valde den lufttorkade skinkan.


Jag fick mina smaklökar tillfredsställda på skaldjur för till huvudrätt valde jag en sallad med räkor som också var fantastiskt god. Dottern och sambon valde husets speciella panpizza.

När vi ätit tog vi våra cyklar och styrde mot Fyrisån där det var lyktnedsättning till minne av Hiroshimas offer. Detta är fjolårets bild men det var så här det såg ut. Hundratals små lyktor som glänste i vattnet.

Utanför vårt nybyggda koncerthus bjöd SSU på gratiskoncert med Timbuktu för alla och envar så den blev nästa anhalt innan vi så småning om cyklade hem.  

Folkvimmel utanför den storslagna och dyra byggnaden.

Timbuktu himself

Jag gillar speciellt hans låt "Alla vill till himmelen, men få vil ju dö", en genialisk titel tycker jag. Karln höll igång på scenen så man fattar inte att han orkar. Där kan man snacka om energi
Slutligen kommer en bild på kisse som har tagit sig en power-nap i kattmyntan. Den har han plattat till så han ligger i den nästa som ett fågelbo och sniffar på bladen som ska vara som en drog för katter. Han kanske var i sjunde himlen dår på bilden, vad vet jag?

Nu ska jag göra mig i ordning för att snart fortsätta mitt semestrande på båten Birka Paradise som tar oss på en 22-timmarskryssning till Mariehamn och tillbaka. Vädret är ju gudomligt så det ska bli härligt.

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Av bilderna att döma så verkar ni ha varit å¨en riktig lyxrestaurang.

Katten, ja... han var säkert högt uppe i det blå. Fast han liggre mitt i "spenaten".

2009-08-07 @ 21:08:03
URL: http://mammselen.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Kvällen verkar ha varit en riktig fin och lyckad.

Härliga bilder.

Kram Ingrid

2009-08-07 @ 21:20:35
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: anna

hihih, sådär gör jag också, jag börjar fota sen glämmer jag helt av att fota innan allt är uppätet, eller så får det bli kort när hälten är uppätet,

2009-08-09 @ 15:00:06
URL: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan
Postat av: Bella

Mumsigt värre. Resan med Paradise var säkert lyckad. Jag har alltid gillat Birkas båtar bäst. Kram

2009-08-13 @ 17:23:18
URL: http://bellapension.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0