Nu har jag läst om friganerna

Jag måste säga att de som på allvar utger sig för att vara friganer (se förra inlägget) är coola. Nämnde detta för sonen som har jobbat i livsmedelsaffär och han håller med om att det kastas hur mycket som helst som egentligen skulle kunna användas. Jag skulle med glädje köpa vissa saker som kasseras om jag fick dem till ett lägre pris. T.ex fläckiga bananer, annan frukt och grönsaker med fläckar, vissa saker där bäst före datum har gått ut osv. Jag läste i en lokaltidning att handlarna sätter lås på sina containrar för att ingen ska kunna ta något och jag tror inte det är av omtanke för "tjuvarnas" hälsa som låsen kommer till.

Jag har försökt lära mina barn att man inte måste kasta allt där datumet gått ut. Lukta och smaka så märker du om något är dåligt. Sen finns det såklart varor som är olämpliga att smaka på som rått kött men jag hävdar att luktar det inget konstigt och att man lagar till varan ordentligt så blir man inte sjuk i alla fall. Det finns dock personer som säger att jag inte har rätt men jag har lagat mat i drygt 30 år och aldrig orsakat någon matförgiftning i alla fall, så jag kör på...

Nu ska jag gå till en granne och låna ett kaffefilter för mina är slut och jag har inte fått något morgonkaffe. Solen skiner och det är rätt varmt så kaffet ska drickas i trädgården. Senare i kväll ska jag till jobbet för en natt igen och sen är det bara en jobbnatt kvar tills vi åker till Kreta. Längtar efter den där riktiga värmen!

Förresten, så här kan man tydligen bli att se ut om man överlever svininfluensan. Jag tror inte jag ska vaccinera mig :0) Huvudet passar min kropp just nu.......


Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Håller med dig helt om maten.

Håller med dig om vaccinationen också. Tror jag. Eller, jag vet inte. Ibland låter det som om man SKA vaccinera sig om man är förståndig... Fast jag vill ju egentligen inte. Jag har inte bestämt mig än. Inte helt.

2009-08-24 @ 18:20:15
URL: http://mammselen.blogg.se/
Postat av: Stig

Va..hur har du kommit åt mitt passfoto?

2009-08-25 @ 20:05:05
Postat av: Jag

Stig, inte visste jag att du var en sån liten goding ;0)

2009-08-25 @ 21:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0