Packat och klart och resnerverna nästan i styr.

Dagen har i stort sett ägnats åt packning och undanplockande här hemma. Det var bara en begivenhet på stan som jag vill se och det var "Den beridna högvakten" som var på besök. Det var verkligen massor med folk som samlats på stadens största torg för att beskåda hästarna och lyssna till musiken. Man vill uppmärksammar det så kallade märkesåret 1809 då Finland och Sverige gick skilda vägar.



Under uppvisningen på torget överlämnades fyra nya hästar till Föreningen för den Beridna Högvakten av någon eller några sponsorer. Ni ser dem skymta på bilden ovanför. ICA-handlarnas förening nämndes i sammanhanget men jag vet inte om de stod som sponsorer för samtliga fyra. Hästarna är nu 5 år och ska sen få tjänstgöra vid högvakten till en ålder av 18 år.



Nu har vi ätit sushi och ska sen ta oss en tur till botaniska trädgården för att lyssna på en koncert med olika militärmusikkårer och sen ska jag tvaga mig ordentligt ren inför den stundande Kretaresan. Kl. 05.30 blir vi skjutsade till Arlanda för det var så krångligt med kommunikationerna, eftersom tågen är inställda denna helg på grund av något fel. Ersättningsbussar fanns förstås men vi nappade på erbjudandet vi fick om skjuts.

Vi hörs om en vecka!!

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Då får jag önska en trevlig semester!

2009-08-29 @ 22:23:41
Postat av: Jag

Tackar så mycket!

2009-08-29 @ 22:51:26
Postat av: maritha

Ha en riktigt skön och trevlig semester!

Jag jobbar hela dygn när jag är i Norrland. Börjar 10 och går av 11 dagen därpå, men då är det sovande natt så det blir ju inte som att jobba natt iaf=).

2009-08-31 @ 12:12:42
URL: http://marithape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0