Skolstart idag

Jag är/var miljöskadad men har tagit mig ur det nu efter massor med år. Min mamma var nämligen lärare och det är nog få yrken som så skarpt markerar att, "nu börjar allvaret" när det är terminsstart. När jag var liten var det som jag uppfattade det, helt otänkbart att åka och bada efter ungefär 20 augusti för då var liksom sommaren slut. 

I alla fall så somrar jag på här hemma i min egen trädgård med kaffe, endast iklädd höftskynke och linne, med tvätten vajandes på sträcket. Jag öööövar mig för Kreta om knappt två veckor förstår ni. Det ska bli så skönt att få den där ordentliga värmen och oj vad jag ska bada. Man är väl inte född i "sjöjungfruns" tecken inte för inte (heter det så?), men varmt vatten ska det vara och inget som slingrar sig runt benen. En kinkig sjöjungfru med andra ord. Jag fyller dessutom 51 den dagen vi åker så det blir en händelserik födelsedag.

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Grattis i förskott!

Vad är det som slingrar sig runt benen på dig när du badar i Sverige?

2009-08-18 @ 18:24:43
Postat av: Jag

Ha, ha det kan vara sånt där otäckt sjögräs eller något okänt på botten och då blir jag rädd ;0)

2009-08-18 @ 19:04:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0