Nyser och är konstig i ögonen

Jag undrar om det är något allergen typ pollen eller mögel eller något annat som ökar den här tiden på året för det var lika förra året. Om så inte är fallet har jag ju också två stora lurviga allergiframkallare i hemmet, dvs katterna. Eftersom dom i stort sett vägrar gå ut på vintern så brukar det framåt våren kännas som att katthåret bara går runt. Jag dammsuger och tvättar och i tvättmaskinen går nog bara kattåret runt och kommer ut lite lagom rentvättat i hoptovade bollar.

Vi har en lite tomt där dom trortrivs på sommaren men på vintern måste man kasta ut som om dom överhuvudtaget ska röra på sig ett dugg och två minuter senare står dom och skriker hjärtskärande vid dörren och rusar in när jag öppnar dörren. Tyvärr så känner jag lite "sådan matte sådan katt" för jag är nästan lika på vintern. De senaste veckorna har jag jobbat mycket nätter och då har det känts legitimt att slappa inne......... eller också är det ett feltänk där....det är kanske då jag borde vara ute mer och röra på mig......

Summan av detta resonemang är att hemmet kanske är lite väl mättat med katthår efter vintern så att jag helt enkelt känner av det i ögonen. Tacka vet jag när man kan hänga ut tvätten och katthåren försvinner med vindens hastighet.

Vi firade kattfödelsedag igår igen. 10 år är dom båda nu. Dom är inte kullsyskon men har samma pappa.........alltså är dom halvsyskon och honan fyller i slutet av januari och hanen ett par veckor senare. RÄKOR vankades det i alla fall för båda och nu vankas det KAFFE för mig.

Kommentarer
Postat av: irene

äsch då, hoppas att det INTE är katterna det beror på

2009-02-12 @ 19:38:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0