Kylskåpsinventering efter helgen - positivt resultat

Jag har "samlat på mig" matrester under några dagar för att slippa laga mat när jag är som tröttast efter allt nattjobbande och detta är vad  jag hittade i kylen:

Rostade rotfrukter, tsatsiki, en snutt lammkorv med stark smak, pasta och tonfiskgratäng, isterband och stuvad blomkål i en matlåda, kokkta makaroner, potatis och skinksås, en broccoli och jordärtskockssoppa samt några stekta kycklingbitar. Inte några mängder av varje men jag tror att vi kommer att bli mätta idag.

Inspekterade tummen igår kväll och det såg bättre ut än jag trodde. Jag tror faktiskt redan det läkt ihop....... lite i alla fall men sen är det den uppskurna nageln kvar som allt kommer att fastna i................... Vad är det man brukar säga? Växer en nagel ungefär 1 mm i veckan?........... och i så fall bör jag vara kurerad om tre veckor.

Snart dags för sista natten men jag ska snart på det igen. Sova måndag och en ny natt på tisdag, sova onsdag och sen en dagstur på torsdag...................och sen är veckan slut igen. Det dröjer inte länge förrän det är Valborg, min favorithelg som jag tyvärr har på schemat i år men jag ska börja redan nu och försöka bli av med den natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0