Nytt år - nya möjligheter

En möjlighet är att idag är det möjligt för mig att tillaga svartrot för första gången i mitt liv. Svartrot, det låter nästan som en sjukdom. Långa kolsvarta jordiga saker som levererades av Årstiderna strax före jul. Det sägs att det ska vara lika gott som sparris så jag har tagit upp lite räkor, sallad finns kvar från igår och även en skvätt mousserande vin så det blir finmiddag idag också.
                                                            
Något större drag på grannarna igår kan man inte tala om. Av 40 hus var det bara fyra som överhuvud taget visade sig vid 12-slaget. Annat var det för 20 år sen då nästan alla kom ut och skålade. Yngste sonen firade nyår i Berlin och där var det 200.000 som slöt upp för att önska varann Gott Nytt År. Det är grejor det........

Nytt år innebär väl också nya möjligheter till viktsnedgång.............som vanligt. Flygstolen jag satt i hem från Turkiet i år (någon hemsk lådvarant, heltäckt på sidorna) var så trång att jag har sagt att jag MÅSTE minska rumpomfånget till 2009-års resa. En sån skruvstädskänsla vill jag inte ha tillbaka igen.

Kommentarer
Postat av: Stig

Det där säger nog något om kvarterets medelålder antar jag...Gott Nytt År!!!

2009-01-01 @ 18:44:02
Postat av: Jag

Ja, där har du rätt...vi tillhör nog den 4:e yngsta familjen och den äldste som bor här fyllde nyss 80. När vi flyttade in tyckte alla att jag var så otroooooligt ung och ändå hade 3 barn.

2009-01-01 @ 18:56:53
Postat av: Anna-Lena

Men jungfrun... GÅR det att minska rumpomfånget? Jag tvivlar...

2009-01-01 @ 18:59:54
URL: http://mammselen.blogg.se/
Postat av: Jag

Ja, vem tvivlar inte??.........snyft. Jag vill ju tänka positivt så här i början på 2009

2009-01-01 @ 19:01:19
Postat av: maritha

Varför ska allt sätta sig på rumpan? Jaha du har släkt i Björkäng oxå, jag vet inte vilka som bor på den gården men jag vet vilka dom flesta är som bor i Björkäng även om jag inte vet exakt var dom bor.Den där vägen kommer jag att krypa förbi hädanefter, risken är att jag får böter för att jag kör för sakta istället, Pekka han kan minsann se till att han hittar en orsak till att bötfälla så många som möjligt, jag har fått blåsa minst 3 gånger på bara en månad och visst det är jättebra, men att stå gömd med en laserkamera på 90 väg kan göra mig lite sur, även om jag vet att det är bara mitt fel att jag körde för fort, men 2800 svider kan jag säga=(.

2009-01-01 @ 20:13:08
URL: http://marithape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0