Mygginvasionen - stadens samtalsämne

Jag har aldrig i mitt liv sett så mycket mygg och som dessutom anfaller som stridsflygplan. Grannen hade haft dörrar och fönster öppna och hade sedan  blivit tvungen att dammsuga bort runt 400 myggor. Enl. tidningen är det en översvämningsmygga (Aeda sticticus)  som vi har varit förskonade från här nere. Det vi normalt har är tydligen skogsmyggan som inte är lika aggresiv. Inte värt att bespetsa sig på en kväll i trädgården läppjandes på ett glas rosé nej det blir nog i stället i soffan med dörrar och fönster stängda.

Det kom en ordentlig regnskur och kanske, kanske blev det lite mindre mygg av det men dom kommer nog snart igen. Nu ska jag ta mig en cykeltur till systemet för att inhandla det ovan nämnda rosévinet. Hoppas inte myggen flyger ikapp med mig.

Sambon har åkt till Åland i Messerschmitten på en klubbträff så jag får roa mig alldeles själv här hemma. Han blir borta till söndag men i morgon ska jag jobba mitt sista pass före semestern. På grund av "dumt huvud" måste jag ta denna udda lördag. När vi planerade schemat glömde jag nämligen bort att det var studentfirande och bokade så lätt in den helgen i juni men som tur var så fanns det lediga strönätter dit jag kunde flytta och detta är en av dem.

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Jag gillar inte myggen, så norrlänning jag är. Men myggen gillar mig. Jättemycket.

En av fördelarna med att bo söderöver, och dessutom i sta´n, är just att man slipper mygg. Jag kan t.o.m. ha balkongdörren öppen på nätterna...

2009-07-03 @ 19:07:25
Postat av: maritha

Här är det tack och lov inte så mycket mygg, men mina två äldsta barns pappa som bor i Uppsala har klagat på facebook över dom små liven:)

2009-07-04 @ 15:16:26
URL: http://marithape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0