Nu ska jag lägga mig i badet.......

.............och blöta upp ming så att jag får bort allt gammalt fjällande skinn eller hur man beskriver det hela. Det är ju inte skinnet som ska bort utan fjällen. Mp3-spelaren tar jag med mig för jag har en hel radda av sommarprogram att lyssna på och sen blir det lite mat och sen jobba.

Det har inte hänt ett dugg idag....inte ens post har vi fått. Något lite kul kunde väl dimpa ner. Sambon åker snart på båten till Ipswich och jag pratade med en granne som jag känner nu, var en energisugare så jag får väl vila upp mig i badet. Jag har en saltskrubb som jag fått i present som jag tänker använda. Härligt!!!

Undrar om jag är energisugare? Trist i så fall eller är det olika i förhållande till olika människor? Ena gången är man det och en annan gång inte? Någon som vet?

Jag goglade på skoj efter en bild på en energisugare men det gick inget bra. Däremot hittade jag denna bild på ett gäng som definitivt inte är några energisugare. Tvärt om och vad jag har hört så ska serien komma tillbaka eller har jag drömt det. Det är "I en annan del av Köpng" jag tänker på. Onödigt vetande: Jag har en bror som bor där med sin familj.                            

Kommentarer
Postat av: irene

lugn bara - snart kommer brev med fönster på...

2009-07-21 @ 19:45:59
Postat av: Anna-Lena

Inte heller jag har fått ett endaste post idag. Inte ens en liten reklamsnutt.

2009-07-21 @ 20:28:51
Postat av: Anmaja

Ett skönt bad är aldrig fel!

Anmaja

2009-07-21 @ 22:36:20
URL: http://blogg.omakastengods.se
Postat av: maritha

Energitjuvar är det värsta som finns, jag tror inte att man bara är det ibland utan det är nog människor som är missnöjda med det mesta för det mesta. Såna som bara gnäller och aldrig ser nåt positivt...Du vet såna där som säger: det går aldrig...utan att ens ha provat=).

2009-07-23 @ 14:24:47
URL: http://marithape.blogg.se/
Postat av: Jungfrun

Det här är ingen negativ människa, snarare överdrivet positiv. Jag vet att hon har varit "vidbränd" och gått i terapi för det så det mesta hon säger andas liksom instruktioner från terapeuter. "Du måste släppa såna tankar" "Lägg inte energi på sånt" "Man måste säga ifrån saker som stjäl energi" osv. osv. Jag blir faktiskt riktigt utpumpad av sånt.

2009-07-23 @ 16:43:51
URL: http://jungfrun.blogg.se/
Postat av: maritha

Aha du menade en sån energitjuv, ja det kan vara lika jobbigt det=). Jodå du har alldeles rätt jag jobbar på min semester. Nu känns det ju inte som jag jobbar mer som om jag är och hälsar på brukaren som jag är assistent åt.Det har jag gjoert i 6 år nu och det började med att jag inte visste vad jag skulle sysselsätta ungarna med på semestern och såg att det behövdes folk i vården uppe i Frostviken, så det blev att förena nytta med nöje. Vi fick en underbar semester och jag fick dessutom ett extra tillskott i kassan så på den vägen är det. Fast ungarna är stora nu så vill dom hit upp varje sommar i varje fall några veckor och jag får en längtan tillbaka varje år när sommaren närmar sig. Ha en skön fortsättning på din semester.

2009-07-23 @ 22:13:25
URL: http://marithape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0