Semester - dag 1, måndag

Frukost på altanen...ja faktiskt. Vädret har varit hyfsat om än lite kyligt. Lite nytta tänkte vi göra så vi gjorde ett stordåd genom att plantera om och beskära två stackars krukväxter som stått i samma jord sen 1998. Jag hoppas i alla fall att de blir glada och tacksamma. Om inte så lägger de sig väl ner och dör........Den övre ser lite stympad ut och det är den också men jag hoppas på nya fina friska blad så jag senare kan ta bort resterande fula blad.


Dotra var hängig så vi tänkte pigga upp henne med ett besök så vi cyklade dit och fikade med medhavda stora amerikanska blåbärsmuffins............banta får man väl göra i graven........eller? Hon hade i alla fall piggnat till och skulle äta tacos med en kompis så vi cyklade vidare till Elgiganten för att titta efter en snygg extern hårddisk. Det fanns en som jag tror att jag tänker köpa när jag jämfört priser på nätet.

Jo just ja, jag tömde kylskåpet på korvsnuttar och "gammal färsk skinka" (dvs skinka som ej var tillagad i någon form) och annat smått och gott som jag gjorde grillspett av, grillade och åt tillsammans med en god hemgjord potatissallad.........och så var maten fixad idag också.

Nyligen tittade vi på Allsången från LIseberg och slutligen står ett glas vin upphällt och väntar på mig. Man ska ju njuta på semestern och cykelturen blev nog runt 1,5 mil så jag har lite utrymme. Nej just ja............det var ju den där goda muffinsen också så nu ligger jag säkert på massor med pluskalorier men gott var det.

Kommentarer
Postat av: marma

Tack för titten!

Nej, vi hamnade i Örebro!

Förresten, din krukväxt nr 2: vad gör jag för fel ? Den tappar alla sina långa blad - är det för lite eller för mycket vatten?

Kramar/marma

2009-07-06 @ 23:03:06
URL: http://marmagda.blogg.se/
Postat av: MammselenHärligt!

2009-07-07 @ 08:17:47
Postat av: Mammselen

Nu då... då börjar jag om...

Härligt!

Semester dag 1...

Min semester är väl på dag 15 eller nå´t.



Jag tittade också på allsång på Liseberg. Konstigt,det borde väl vara ungefär som Skansen...

men jag tyckte inte alls att Liseberg kom upp i samma nivå.

2009-07-07 @ 08:22:07
URL: http://mammselen.blogg.se/
Postat av: Stig

Eftersom mina krukväxter alltid ser ut som på bild 1

har jag inga numera....

2009-07-07 @ 09:01:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0