Semester - dag 2, tisdag

Vi hade i alla fall tur med vädret igen, ja den filmen tittade vi på i går kväll ända in på sena natten. Det var väl ingen höjdarfilm direkt och det hade jag heller inte räknat med men några goda skratt fick vi oss allt. På grund av nattsuddet orkade vi inte med frukost förrän klockan 11 och nu ska vi starta upp en storstädning av vardagrummet...........just en snygg semester men semestern kan man också använda till att fixa sinnesro till kommande dagar. Regnet vräker ner ute just nu, så tur med vädret hade då inte vi i alla fall...........ha,ha.

Senare idag

Eftersom det hade blivit lite si och så med de vuxna barnens födelsedagsfirande så passade vi på att fira av dem ordentligt idag. Alla tre fyller ju inom loppet av tre veckor i slutet av maj och i början av juni.  Yngste sonen ville ha smörgåstårta och han fick som han ville........mycket gott, enkelt för mig och dyrt var det. Till efterrätt blev det jordgubbar och glass. Nu har alla åkt hem till sitt, med sin käre far (dvs. mitt ex) som också var bjuden, så lugnet har lägrat sig. Det kan tilläggas att vi är inte någon tystlåten familj på gott och ont kanske man kan säga.

Jag tittade lite på gårdagskvällens film igen och upptäckte faktiskt några nya guldkorn att skratta åt. Jag tror jag kan säga att filmen vinner i längden. Har man sett den första filmen och gillar den så har man nog utbyte av den här också.  

Kommentarer
Postat av: maritha

Vilken planering att kunna fira alla ungar samtidigt...själv har jag lyckats sprida ut det på alla årstider:)Smörgåstårtan såg verkligen god ut....Jag gillar filmen, den har många poänger och mycket man känner igen...men tänk att leva med en sån karl, då var det nog inte lika roligt ha ha ha

2009-07-08 @ 10:47:17
URL: http://marithape.blogg.se/
Postat av: anna

mmmm, den ser ju hur god ut som helst, har du gjort den själv?

2009-07-08 @ 21:52:07
URL: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0