Semester - dag 5, fredag

Vaknade upp till ett lika regningt väder som alla andra dagar den här veckan men kan ni tänka er.....NU SKINER SOLEN.....och jag ska dricka kaffe ute.
Jag blev så glad när det slutade regna att vi genast tog oss en cykeltur, bland annat till ett antal antikaffärer. Vi tänkte gå in i Linnéträdgården och titta men när det kostade 60 kr blev vi snåla och tänkte satsa pengarna  på fika i stället.......men sen blev vi för snåla för det och åkte hem och bryggde kaffe i stället...ha,ha..  Jag har inget minne av att jag någonsin betalat pengar för att kolla in Linnés blommor eller rättare sagt, jag har aldrig betalat för det.

Vi var också in i en cykelaffär och tittade på cyklar men jag kan aldrig bestämma mig för om jag vill ha en ny cykel eller inte. När jag var 40 och däröver tänkte jag alltid "En ny cykel, det ska jag önska mig när jag fyller 50". Men nu när jag är 50 vet jag inte om jag vill ha någon. Jag har ju min kära gräddvita DBS från 1983, treväxlad (men bara en växel funkar just nu) .

Sambon bygger en Messerschmitt i skala 1:18 som ska bli en exakt kopa av hans lilla ögonsten. Så här ser modellen ut. Han har till och med lyckats få till klädseln. Coolt tycker jag.

Jag ville inte lägga mycket energi på maten men lyckades ändå få till en sån här god och nyttig tallrik. Sen blev vi minsann mindre nyttiga och tog ett glas vin och lite nötter.

Kommentarer
Postat av: anna

så kul med modellbygge! Du får lägga ut en bild när den är färdig!

2009-07-12 @ 21:28:38
URL: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0