En ny värld har öppnat sig

Jag fick en avlagd men en fin liten  MP3-spelare av min son, så nu kan jag ladda ner alla pod-radioprogram som finns på sveriges radios hemsida. Det finns hur mycket program som helst att ladda ner i efterskott och just nu koncentrerar jag mig på "Sommar" och "Kropp och själ". Med mitt nattarbete är det problematiskt att pricka in program jag gärna vill höra och att sitta fastlimmad vid datorn och lyssna är inget som passar mig. Jag funderar på att börja promenera till programmet Sommar. På pod-versionen spelas inte hela låtarna och då tar programmet ganska exakt en timme, vilket kan vara en lagom promenad. Det kan förstås vara trist att inte få höra hela låtarna men är det någon man gillar jätte mycket så går den att höra på nätet i datorn.

Lyssna på denna kanonlåt från ett av Sommarprogrammen    Suikerbossie   Melodin är så otroligt fin att jag ska leta på nätet efter en hel cd tror jag.

Den här veckan blir en hård vecka. 40 timmars nattarbete, må - on natt och sen lö natt innan semestern börjar. Fyra veckor med ett avbrott på en vecka mitt i då sambon åker till England på Messerschmitträff och jag kände att jag kan ställa upp på mina kollegor och ta mina pass + lite till.

Värmen håller i sig och jag njuter och svettas för fulla muggar.

Kommentarer
Postat av: maritha

Tror jag ska leta reda på ungarnas gamla MP3 spelare...men så måste jag ju lära mig att ladda ner oxå och det kan bli värre för nån som är så fruktansvärt oteknisk som jag är=)

2009-07-02 @ 13:18:28
URL: http://marithape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0