........och regnet det bara öser ner.........

..................och jag har fått en inbjudan till klassträff! Ha, ha jag var den första som loggade in på festsidan och skrev att jag tänker komma. Det är alltså 35 år sen vi slutade grundskolan. Det ska verkligen bli roligt....eller också blir man bara "ledsen" efteråt...........eller hur man ska säga. Det är väldigt få som jag träffat sen vi slutade och det är i alla fall ett par som inte finns längre. Det hela går av stapeln 19:e september i Västerås.

Jag har jobbat två nätter nu och vaknade upp med en hisklig huvudvärk för antagligen hade jag druckit för lite de två senaste dygnen. Sen skulle jag på min shiatsuterapi och när jag fick behandlingen var huvudvärken borta men sen återkom den med besked. (jag som nästan aldrig har huvudvärk). Efter middagen har jag bara legat i sängen som ett kolli men nu känns allt som det ska igen. Jag somnade mitt i Sjukhuset och inte ens programmet Blomstertid orkade jag se så det blir till att nyttja datorn.

Mina blomlådor är ännu inte arrangerade och inte sonens heller så jag blev rädd att blomlådeblommorna har tagit slut......och det hade de också. Det sjöng verkligen på sista versen men nu är blommorna inhandlade trots huvudvärk och plantering får ske i helgen.

Midsommarfirandet är helt oplanerat. Det får bli som det blir säger jag. Det blir bara sambon och jag och eventuellt en son till mat. Det där lät det.....en son till mat......ja ni förstår säkert. I morgon förmiddag får vi åka iväg till MAXI och inhandla lite god midsommarmat och helst vill jag ha en jordgubbstårta också men om gubbarna kostar 55 kr litern tror jag det får vara. Det visar sig i morgon.
                                               

Kommentarer
Postat av: maritha

Ja nog står midsommarstången kvar på malmtorget alltid=)än så länge iaf, det ska ju byggas om där i sommar och göras en lekpark, parkeringen ska tas bort och hela byn ska göras om med smalare gator,cykelbanor och träd ska planteras....

Jag köpte jordgubbar i Ludvika igår..45 kr/liter, samma pris i Kopparberg....hutlöst men dom vet ju att folk handlar ändå när det är midsommar. Ha en riktigt trevlig midsommar du oxå även om det regnar=).

2009-06-19 @ 08:47:07
URL: http://marithape.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

35 kr litern för belgiska här. Det får väl bli så´na då.

Trevlig midsommar på dig!

2009-06-19 @ 09:44:32
Postat av: Stig

Mmm...men godis för 8.90 hg...

Trevlig midsommar!

2009-06-19 @ 12:16:34
Postat av: irene

Det blev en pepparstek här.

Jag fick också inbjudan till en 50/35 årsfirande. Naturligtvis var den förlagd samma helg som den stora släktträffen i Finland så jag "slipper" se alla gamlingar...

2009-06-20 @ 16:55:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0