Vart har sommaren tagit vägen?

Det är så kallt och tråkigt att man inte har lust med det allra minsta trädgårdsarbete. Syrén-blomningen missade vi nästan helt för när de var som finast regnade det oavbrutet. Tur att jag har min fina dvärgsyrén som blommar lite senare.

Här kommer en inte alltför bra bild på syrenen.

Var in en sväng och spelade Betapet men det gick inget vidare. Blir alldeles för stressad och ser bara de enklaste alternativen men jag har heller inte spelat särskilt mycket det här året. Sen är det allt som oftast någon som ringer på dörren eller också ringer telefonen och då blir det också ett stressmoment i spelandet som jag egentligen tycker är kul.

Sambon är på biluppvisning med Messerschmitten och jag har bakat en rabarberpaj som vi ska mumsa på när han kommer hem. I morgon måste jag ner i folkvimmlet för att köpa två ytterligare studentpresenter. På torsdag, en student i Sollentuna och på fredag en brorson i Köping som också tar studenten.

Annars händer det inte mycket värt att skriva om...........jo just nu skiner solen men det är iskallt ute ändå. Jag tror till och med min stamros har köldskador i topparna men det fixar nog snart till sig för den är fin för övrigt och sen är det glömt.

Kommentarer
Postat av: Stig

Jag minns inte en junimånad som börjat med så kallt väder som i år..minusgrader på nätterna ända ner i Småland

2009-06-10 @ 11:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0