Det är synd om mig..

...även om det håller på att gå över. Jag har nämligen haft och har fortfarande kvar lite av någon form av allergi i ansiktet. Jag vet inte säkert vad det kom av men ev. en ansiktskräm som jag i och för sig har haft mer än en månad ligger i misstanken. Sen är det ju det där med getingsticket om det skulle kunna ha något med saken att göra.

Svullnad i hela ansiktet, påsar under ögonen och svullna läppar som dock inte kom akut utan mer har smugit sig fram. Utseendet stämmer överens med något som heter Quinckes ödem som jag kommer ihåg från utbildningen. Det har inte varit värre än att jag kunnat jobba men de svullna och spruckna läpparna är verkligen vidrigt.

Jag gjorde en korridorskonsultation som det så fint heter med en av läkarna på jobbet och hon tyckte inte att det var något att göra åt nu för som hon sa  så verkar det ha lagt sig nu och är på tillbakagång och allergimedicin har jag också tagit. Det är väl bara att hoppas att läpparna är läkta tills på lördag då vi ska på skaldjursbuffé för annars kommer det att svida.

Det verkar vara kanonväder ute så jag håller på att tvätta en maskin tvätt som jag tänker hänga ut innan jag ska till jobbet. Kan ni tänka er.........idag får jag komma till jobbet när jag vill bara jag kommer innan 16.00. Det är väl skönt att ha det så någon gång. Jag ska dricka min andra kopp kaffe i sängen lyssnandes till andra Milleniumboken och sen ska jag väl så småning om göra mig klar för jobbet som är en dag på övertid. Mycket pengar blir det..........

Kommentarer
Postat av: fashionhaggan

fy, det där lät jobbigt, hoppas det är borta tills på lördag

2009-10-08 @ 04:09:34
URL: http://www.fashionhaggan.se
Postat av: Bella

Stackars ditt ansikte!! Hoppas det blir bra snart. Man känner sig nog värre än vad andra ser. Lycka till.

2009-10-09 @ 14:07:11
URL: http://bellapension.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0