Gamla kyrkogården och ex-män

Promenaden blev i riktning gamla kyrkogården. Jag har ingen grav att besöka här i stan men brukar ändå ta mig en tur till kyrkogården allhelgonalördagen om jag har möjlighet. Gångarna på kyrkogården var upplysta av marschaller och det var massor med människor och familjer som besökte sina gravar för att tända ett ljus och hedra sina bortgågna. Det är värkligen pampigt att se alla dessa ljus som lyser upp ett så stort område som de båda kyrkogårdarna i denna stad.

Så här såg det ut år 2005


Det ser ut som att det var snö på bilderna från 2005. Idag var promenaden desto mer angenäm och definitivt ingen snö i sikte.

Jag kommer ihåg en allhelgonahelg när jag jobbade natt och skulle köra upp bilen ur parkeringsgaraget på jobbet när jag skulle hem. Det blev precis tvärstopp, så mycket snö var det. Jag fick ringa efter en av väktarna på sjukhuset som fick hjälpa mig att skotta så att jag kund köra upp. Sen tog det en hel timme att komma hem, en väg som normalt tar tio minuter att köra för det var så halt, snöigt, oploget eller stora vallar som det inte gick att korsa.
Gissa om jag var slut när jag kom hem. Väl framme på min gård gick det inte att köra in på parkeringen så jag gav upp, körde bilen rakt in i en snödriva olch ringde till min ex-man som fick komma och hjälpa mig. Det var för övrigt hans bil förresten. Han trodde jag blivit rubbad som rinde honom kl. 06 på morgonen för att be om hjälp men jag behövde bara säga "titta ut så förstår du" och då skyndade han till min och bilens undsättning. Ibland är ex-män bra att ha.........

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Fast oftast klarar man sig alldeles utmärkt utan. Man klarar sig t.o.m. BÄTTRE än med.

2009-11-01 @ 12:56:26
URL: http://mammselen.blogg.se/
Postat av: Stig

Fastnar hon inte i stora svampställen, så är det på kyrkogårdar o exmän...

2009-11-07 @ 20:22:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0