Helt solokvist

Sambon är bortrest så jag har lugna gatan här hemma. Jag äter, sover och gör precis som jag vill. Inte för att jag inte får det annars men nu känns det extra slappt. Jag behöver nog slappa också för från to-to jobbade jag 56 timmar förra veckan. När jag åkte hem igår morse så kände jag mig verkligen slut så den här helgen har jag avsatt till vila och bara vila.

Jag har alldeles snart lyssnat klart på den andra milleniumboken så nästa vecka kanske vi ska gå och se filmen. Jag vill ju absolut läsa boken innan jag ser filmen för att kunna njuta ordentligt av båda. Kroppen är inställd på vila för jag somnade inte bara en gång mitt i kaffedrickandet och boklyssnandet. Inte sittande på en stol då förstås utan härligt tillbakalutad i sängen.

I torsdags fick jag en leverans från årstidernas ekologiska grönsaker och passade då på att göra en härlig grönkålssoppa, trodde jag. Jag gjorde den efter eget huvud och på bilden ser ni resultatet. Det är nog det utseendemässigt äckligaste jag någonsin tillagat tror jag. Soppan ser ut som något man kan hämta från en gödselbrunn men faktum kvarstår, jag blev både mätt och varm av den. Här gällde det bara att undvika att äta med ögonen.

Jag tor att jag ska ta mig en liten promenad innan mörkret faller. Även om man vilar så gör en promenad gott och så känns det så skönt när man kommer in igen. Jag tror jag ska laga i ordning en kyckling till kvällen. Färsk kyckling för 29.90 kg tycker jag var riktigt billigt och till mig räcker den i flera dagar.

Kvällen vid tv:n stöter på problem för jag måste splittra mig mellan både Körslaget och Dansbandskampen. Jag tror Dansbandskampen får första tjing i kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0