Är det nu jag ska börja sy lapptäcken?

Idag flyttar yngste sonen hemifrån. Han ska bo med två kompisar i en stor lägenhet centralt i Uppsala. Det är absolut dags att för honom att ha något eget och jag supportar det såklart till 100 % men nog kommer det att bli lite tomt här hemma. Jag brukar säga till honom.........vem ska jag nu tjata på? och får då svaret......det kanske är dags att sluta tjata.

Just nu håller jag på att tvätta den smutstvätt som är hans och har sån tur med torkvädret, att det är varmt och blåsigt ute. Toppen! Sen ska han få en städutrustning av mig i flyttpresent vilket han blev seriöst glad för. De flyttar nämligen in i en icke flyttstädad lägenhet vilket jag inte tycker låter särskilt trevligt men tar de varsitt rum och lite till och städar så är det kanske snart gjort. Det var mest jag som hade problem av det, jag som inte ens ska bo där.

Anna skippers proteinpulver är slut så jag ska också ta mig en tur ner på stan för att inhandla en burk. Min shiatsuterapeut var också intresserad av att få lite av mitt päronöverskott och han håller ändå hus på vägen ner på stan så jag lämnar in några när jag ändå har vägarna förbi. Det är så trist att nästan alla päron mognar samtidigt och mer än ett par tre päron kan man ju inte äta per dag så då kan jag göra omgivningen lycklig i stället.

Kommentarer
Postat av: fashionhaggan

känns det vemodigt? jag undrar hur jag tar det när min lilla sötnos ska flytta hemifrån!

2009-09-23 @ 19:46:32
URL: http://www.fashionhaggan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0