Promenader igen...

Nu har jag givit mig den på att börja promenera igen. Till att börja med en halvtimme om dagen för att inte överdriva och att det verkligen ska bli av. Jag går en kvart någonstans och sen en kvart tillbaka. Jag hoppas på att promenaden och en stund på spikmattan varje dag ska få mina värkande ben i gängor igen.

Idag hade jag Lisbet Salander i Mp3-spelaren. Det gäller att njuta av bok nummer två nu när filmen "redan" är här för boken måste läsas innan filmen såklart. Jag upptäckte att gutefåren är tillbaka! Inte på det omdiskuterade stället utan mer nära mig. Jag rev av lite grönt i kanten att fresta dem med men det måste ha varit något icke fårvänligt grönt för dom bara buffade lite på det och betade vidare. Eller också hade deras mammor sagt till dem att de inte fick ta emot godis av okända tanter.....ha,ha.

Först matar jag lammen och sen går jag hem och gör lammbullar for det helt plötsligt i mig. Sambon har en "Messerschmitt-kompis" på besök och jag tänkte bjuda på lammbullar, tsatziki och råstekt potatis. Lite Fetaost blir det nog också. Efter Kreta är jag inne på medelhavstemat.

Jag tog en tur genom ett kolonioråde också bara för att se vad alla duktiga odlare har på sina lotter. Det såg lite rörigt ut men å andra sidan är det slutet på säsongen. Vi har ju så dålig jord här, rena rama leran men det är väl inte för inte det har legat en kakel och porslinsfabrik i det gamla bruket i närheten. Lertäkterna finns kvar i form av ett par små "sjöar". Hur som helst så hade några odlare fått till en helt gudomlig jord att odla i så jag blev så inspirerad att jag gick hem och grävde ur lite ur min kompostbehållare. Nästa år ska jag ta ett krafttag med trädgården och då kommer den jorden väl till pass. Min kompostmaskar såg också ut att ha levt ett gott liv denna sommar.

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Är det där dina kompostmaskar. Otroligt fina... matar du dem med godsaker hela tiden?

Förresten.... prova att bryta några rönnkvistar till fåren nästa gång. De älskar rönnblad.

2009-09-25 @ 17:46:02
Postat av: Jag

Nej ska jag vara ärlig så är det inte mina på just den bilden men det ser precis lika dant ut i min kompost. Jag hade samlat ihop ett gäng igår för att ge till en jobbarkompis och ville inte störa dem igen. De ligger ju i lite olika hörn och kurar tillsammans och gärna i kaffefilter.



Det där med rönn ska jag tänka på nästa gång. Jag tror det växer rönnar i närheten av inhängnaden faktiskt.

2009-09-25 @ 19:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0