Nu fick jag något att skriva om

Igår skulle vi ha gäster och jag var ute efter ett vettigt bröd till middagen. Det skulle helst vara surdegsbröd och ännu hellre från ett speciellt bageri men det visade sig vara tämligen svårt att få tag i bröd över huvud taget kl. 13 på lördagen. Hur som helst så utspelade sig följande.

Jag kommer in i ett bageri här i stan och hittade inget synligt matbröd någonstans. När jag letade runt lite såg jag ett antal limpor som låg lite avsides och till råga på allt såg det ut som att de kunda vara bakade på surdeg. Jag frågade expediten vad det var för bröd som låg där i skamvrån och hon upplyste mig om att det var gårdagens bröd som hon inte fick sälja. Jamen om jag vill köpa det då. Ja i så fall får du fråga honom därborta sa hon och hänvisade till en kille som stod och höll på med färdigbredda smörgåsar.

I samma veva upptäckte jag att de som stod bredvid mig var bekanta så jag pratade en stund med dem och då passade expediten på att fråga honom som tydligen hade mer makt men han sa också nej. Det dagsgamla brödet fick alltså inte säljas. Jamen vad gör ni med det sen då frågade jag uppgivet. Det kastar vi fick jag till svar. Vilket förskräckligt slöseri!

Det är ju faktiskt helt bedrövligt att jag inte ens om jag ber att få köpa bröd som var bakat igår får göra det. Jag har nästan lust att gå vidare med det här....vad jag då i så fall ska hitta på......

Bageri
Det var ett bröd i den här stilen jag var ute efter men fick nöja mig med annat den här gången.

Kommentarer
Postat av: maritha

Det kan väl iaf inte va nå larviga EU-regler för här säljer dom gårdagens bröd billigt både på ICA och Fagers konditori.Du frågade aldrig varför?

2010-08-14 @ 22:12:53
URL: http://marithape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0