Jag stickar och stickar


Vad tycker ni? Håller tröjmodellen än?

Den här tröjan började jag sticka till mig själv 1984 - 85 då jag  var drygt 24 år men det blev aldrig något av den så jag repade upp det jag stickat och sen har garnet blivit liggandes.

Nu är min dotter drygt 24 år och är sugen på en hemstickad tröja så jag visade henne mönstret och hon nappade på modellen bara jag stickar den längre.
Den är i halvpatent och den där randen man ser kan vara riktigt knivig om man inte håller tungan rätt i munnen och koncentrerar sig just i övergången. Otaliga är de varv jag repat upp, men bakstycket och nästan halva framstycket är i alla fall klart. Det är bara att sticka på......


Kommentarer
Postat av: Ingrid ♥

Den modellen håller nog i vilken tid vi befinner oss i.

Kul att dottern ville ha en hemma stickad tröja.

Ska bli spännande att se slut resultatet.

Jag önskar dig en härlig fredag kväll

Kram Ingrid

2010-01-08 @ 17:28:32
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Bella

Jättesnygg! Våra barn tycker om det vi hade som unga och för mig...även barnbarn. Modet verkar bara gå runt.

2010-01-08 @ 18:12:16
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: maritha

Jättefin tröja och sticka är ju riktigt roligt, synd att inte tiden räcker till som man vill!Jag kom att tänka på när jag ( som är urusel på att virka)1981 började på en gardinspets med rosor, jag fick hjälp att komma igång och skulle ha den i rumsfönstret. Innan den var klar hade jag flyttat 4 gånger och året var 2002:)

2010-01-13 @ 03:40:03
URL: http://marithape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0