Semester

Jag har faktiskt semester den här veckan så jag har rätt att vila mig men ändå får jag allt lite dåligt samvete. För att döva det lite lagade jag mat så att det räcker flera dagar och det är riktigt skönt. Kålpudding och en linssoppa med kyckling i blev det. Alltså, jag bara älskar kålpudding. Att det kan vara så gott med kål stekt i lite sirap och smör.
Vädret är lite mildare, vi har bara minus elva men vi känd ändå oss sugna på att ta ett bastubad i kvartersgården. Det är ju så skönt och ännu skönare skulle det vara om man vågade sig ut och rulla sig i snön. Ja, nog vågar jag rulla mig i snön men det kanske är en lite för magstark syn för grannarna så jag tror vi slopar det.

Nu ska vi titta på filmen "Flyga drake" och äta frukter och bär med grekisk yoghurt, honung och nötter. Vi fick förresten ett julkort från en av restaurangerna vi besökte när vi var på Kreta. Om man srev något i gästboken så skulle det komma ett kort så småning om och det gjorde det. Det var lite småtrevligt.
Filmtajm.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0