Jag glädjer mig åt mitt omnämnade

........och låter solen skina extra mycket på mig idag som mammselen tyckte att jag kunde göra. Det får bli solen i mitt sinne i så fall, för här är det grått som i en mjölsäck. Det jag också glädjer mig åt är att jag för det mesta har tre steglitser som frossar i sig nötter och frön från mitt fågelbord.
De Stieglitz lat Carduelis carduelis.jpg
Jag har jobbat några timmar för att stärka upp ett akut manfall och efter det hade jag tänkt stryka julgardinerna men icke.... Det får väl bli i morgon då. Skönt att vi lät julbelysningen i granen sitta kvar över sommaren annars hade vi det micklet också. Det är ju så små ljus nu för tiden så de syns inte bland alla barr om den inte är tänd förstås. Det finns en viss risk att den sitter trångt runt granen men då är det så fiffigt att vi bara kan koppla på en del till eller också får den vara lika trång som mina jeans är runt magen....ho,ho.

Tänk att jag har inte lyckats lyssna klart på Paganinikontraktet som jag började med i slutet av augusti. Den var ju så himla spännande men helt plötsligt kom jag av mig och då är det trögt att ta tag i det igen.

Förresten, lantmännens fråga som dyker upp över allt "Klarar du att inte slänga någon mat under vecka 47?" Det är svårt att förstå att folk kastar så mycket mat som de verkar göra och då skriver jag DE för det gäller absolut inte mig. Jag brukar blanda och mixa ihop någon god restmiddag av det mesta och har inte slängt någon mat hittills i veckan i fall någon undrar.......utom ett ruttet päron (handen på hjärtat) som jag hade glömt i jobbryggsäcken.

Nu ska jag ta en slurk whisky.......

Kommentarer
Postat av: maritha

Jag brukar oxå kunna fixa till nåt av resterna, annars har jag ju en hund som gillar rester så inte kastar jag nåt:) Jag tar lite glögg, men whisky är inte dumt det heller:))

2010-11-26 @ 00:02:25
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0