Mässhelg

I helgen har vi varit på både hälsomässan och matmässan i Älvsjö. Hälsomässan var roligast för mässan "Det goda köket" kunde lika gärna heta "Den goda alkoholen" för det är mer sånt än mat.

Direkt när vi kom fram blev det stress för jag ville till varje pris höra Anna Skippers föredrag. Jag bara älskar Anna Skipper brukar jag säga och då är det många som höjer på ögonbrynet men så är det. Jag tror fullt och fast på hennes idé om mat och hälsa. Hennes man Olof var också generös och gav mig, sambon och dottern tips om hur vi ska äta enligt ayur vedisk filosofi. När jag vinner pengar kommer jag att åka till Turkiet på en av deras kurser, var så säker. Jag måste tänka positivt. Det är inte fråga om, om jag vinner utan när.

Ser ni att det är Laila Bagge som står och lagar mat hos Viktväktarna på bilderna nedan? Om jag inte läst i programmet att det var hon så skulle jag nästan inte ha kännt igen henne. Hon såg så liten och oansenlig ut om man jämför hur hon ser ut när hon är uppsminkad i Idol.




Här är det inte Laila Bagge utan Anna Skipper som lagar soppa i tryckkokare

På matmässan flödade däremot alkoholen. Inget jag lade ut pengar på för att få smaka. Jag var mest intresserad av goda smakprover på mat eftersom vi var hungriga efter all hälsoinformation. Ett och annat gott bjöds det på men som sagt maten kom i skymundan för all sprit och vin.

Vi inhandlade tre Malaxlimpor som vi kom ihåg från förra årets mässa. Troligen inget Anna Skipper skulle rekommendera men den är väldigt god. Två förpackningar Lammhults sura isterband kom vi också hem med. Gott gotti gott gott........

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Kan det vara så att alkoholen drar mycket folk,

och drar in mycket pengar.

Mer än vad maten gör, alltså.

2010-11-15 @ 17:37:09
Postat av: Stig

Men Anna-Lena då....

2010-11-15 @ 22:01:52
Postat av: Jag

Man köpte vinprovarbiljett för 80 kr och då ingick 5 slurkar och ett glas. Ville man ha fler slurkar kostade det 50 för fem till. Skulle det i så fall dra in så mycket. Jag uppfattade faktiskt inte om det var möjligt att ens köpa ett fullt glas vin eller öl men nog var det massor med folk som köpte provbiljetter. Alla hade ett glas i handen kändes det som......ja utom vi då.

2010-11-15 @ 23:15:43
Postat av: Ingrid ♥

Härligt att gå på mat mässa.

Så mycket att smaka på och så många lukter.

och kändisar som man gillar är ju inte dumt det heller.

Kram Ingrid

2010-11-20 @ 11:50:57
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0