Jag har upptäckt något trevligt.........

................nämligen att det går Gutefår och betar i stadens centrum. Ja, inte bland affärerna förstås men väldigt nära hyreshus, studentboenden och busshållplatser. Det tycker jag är livskvalité. Att bo i en stad (jag vill göra det) ha nära till naturen och sen dessutom bräkande får i centrum.
Förr om åren har det betat får runt slottet men dom lyckades jag aldrig se för dom flyttades då och då. Däremot i anslutning till min motionsslinga har det funnits gott om får tidvis men nu är det centralt och det är just det som jag tycker är så kul. Jag ska ta med mig kameran dit och fotografera någon dag.

image9

Ett ganska så nyfött Gutefårslamm. (hos min syster)

image10

Oj vad jag är liten och söt.

Kommentarer
Postat av: mammselen

Håller med dig. Får i centrum, det är livskvalité.
Djur överhuvudtaget... är livskvalité. Fast jag måste erkänna att jag kan undvara en del.
Som råttor, spindlar och ormar t.ex... De ska så klart finnas, men jag vill inte ha dem som husdjur...

2007-06-14 @ 21:44:30
Postat av: irene

Härligt. Det fattas bara lite höns också. Då vore det nästan perfekt.

2007-06-15 @ 21:58:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0