Ååååh...........skönt, ledig ända tills på torsdag natt..........

..................ska man aldrig ens tänka för då hör chefen av sig fortare än kvickt. Sjukdom, sjukdom, sjukdom.........kan du möjligen jobba extra onsdag natt................eller byta bort en natt längre fram då det är en extra person inlagd?

Nja, något bortbytande av natt blir det nog inte tal om. Jag vill bestämma själv när jag ska vara ledig och vill inte att det ska vara beroende av kollegors ev. sjukdom. Däremot är extrapengar inget som gör ont.

Det börjar bli tomt på det mesta här i huset så vi ska ta oss till ICA-Maxi och handla hem lite av livets nödtorft. Ja, något mer än nödtorft blir det nog men det är ju inte så många hemma som äter längre. Det är mer ett sporadiskt ätande kan man kalla det. Den ena jobbar si och den andra jobbar så och för övrigt är det kompisar eller sömn som gäller.

På Maxi går det fort och effektivt att handla för där har vi anslutit oss till självscanning. Ett mycket bra påfund tycker jag och andra tycker att det är kassörskans jobb att slå in varorna. Framför allt tycker jag att det är skönt att få packa sina varor i lugn och ro utan något kassaband som pressar sönder tomater, färskt bröd och ev. tidningar som blir skrynkliga och ofräscha. Just tidningarna är väl det minsta problemet för jag köper just inga. Man blir alltid besviken för att det inte står något av intresse i dom och dessutom är dom svindyra. Skulle det vara något intressant så är artikeln aldrig särskilt uttömmande så man kunde lika gärna ha låtit bli att läsa.
                                                   image147

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0