Måndag


                                    image170
Mitt försök till viktnedgång kommer inte att bli något stort ämne här på bloggen men jag blev faktiskt glad när vågen stod på 1,5 kg minus i morse. Det kan ju också vara av ren chock  att kroppen inte fick i sig alla läckerheter längre så jag får se nästa veckas vägning.

Fick ett ryck och investerade i ett nytt torkskåp........det gamla var 25 år och kändes nästan farligt att använda. Det verkade som att det blev hetare an normalt. Flagnat, skitigt och allmänt sunkigt var det också så det var på sätt och vis ett nödvändigt köp i alla fall. Torktumlare gillar jag inte............. eller jag kanske snarare ska säga att jag har i stort sett noll erfarenhet av torktumlare, så det har jag ingen längtan efter hur mjuka och sköna handdukarna än blir. Jag tycker dessutom om att det river lite i skinnet.

Den inhandlades på nätet i torsdags och idag fick jag det levererat ända in i hallen. Det var inte ens jag som fick det levererat förresten, för dom ringde till sambon så han åkte hem, tog emot det och passade på att ta med det gamla på samma sväng. Killen som levererade var så tjänstvillig att han dessutom fick en hundring i dricks.

Usch på mig, jag hittade en bit pepparkaksdeg i kylen som jag givetvis tog mig en bit av. Pepparkaksdeg, det är gott det!  I morgon är det ju i alla fall en ny ren dag........dvs. utan deg ;0)

Nu ska jag tvätta en maskin så jag får provhänga det nya skåpet med utdragbara hänganordningar........

Kommentarer
Postat av: Bella

Lyckliga du som går ner. Jag har nog snarare gått upp efter helgen. Jag vågar inte väga mig.

2008-01-07 @ 20:48:17
URL: http://www.bellapension.blogg.se
Postat av: irene

Jag tror inte mina ögon. Fanns det alltså nån annan som kommit på tanken att ställa vågen ovanpå fötterna... Jag som trodde att jag var först

2008-01-07 @ 22:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0