En mycket lugn midsommar

Jag jobbade natten till midsommarafton och då behövde jag lite sömn förstås så i stort sett direkt när jag vaknat gick vi iväg och tittade på midsommardansen...............och jag deltog inte.....
Vi har ett litet trevligt firande i vår stadsdel och i år var det massor med familjer där. man kan köpa fika och i år var dom extra generösa och sålde kaffe med hur mycket tilltugg man ville för 20 kr. Vi hade fikat innan vi gick dit så jag ville inte ha något men det ville däremot sambon.

Vädret höll sig riktigt skapligt och solen gömde sig bara korta stunder bakom molntussarna. Vid 16.30-tiden var vi hemma igen och då smakade vi på min hembakade chokladtårta som var mycket smetig och god men kunde dock ha haft lite starkare chokladsmak. Nästa gång tar jag den 70% :iga chokladen.

Resten av kvällen satt vi ute i trädgården eller på altanen där det är lite varmare. Jo förresten vi tog en lov runt våra hus precis här och det såg faktiskt ut som att då, när klockan var 23 var det i bara tre av 40 hus som det fanns någon hemma. Vad gör alla?? Och nästan lika lugnt är det idag också..............

Vi grillade igår också förresten. Normalt nästan hatar jag att grilla för det tillstöter alltid en massa komplikationer........det är för lite glöd, för mycket glöd, det brinner i köttet, det är inte genomstekt osv. osv. men igår var det bara lugn och harmoni som rådde i samband med grillningsmomentet. Till det hela hade jag gjort en färskpotatissallad med dill, färsk lök och gräslök. En riktig favorit faktiskt. Och så får jag inte glömma vinet förstås, ett gott rödvin är ju aldrig fel.

Idag kände jag mig nödtvungen att gå en lång promenad som nog blev 12.000 steg till min "stegsamling". Jag har väl inte varit alltför duktig den senaste tiden måste jag erkänna.

Nu återstår snart bara fotbollen då vi väl får heja på Holland i brist på Sverige

                                        

Kommentarer
Postat av: Stig

Överlämna grillandet till sambon så blir det lugnt och harmoniskt...

2008-06-21 @ 18:30:57
Postat av: Jag

Ja du Stig, jag är rädd att du har helt rätt....... den här gången menar jag förstås ;0)

2008-06-21 @ 20:18:51
Postat av: Stig

Som vanligt, om jag får säga det själv....L

2008-06-21 @ 23:39:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0