Vad skriver jag om idag då?

Här har det inte hänt mycket. Jag har sovit efter mitt nattjobb som utvecklades till att bli tämligen hektiskt. Det började väldigt lugnt så jag letade upp lite jobb som egentligen hör till nästa vecka och när jag jobbat färdigt med de analyserna så drog resten igång. Jag hade bespetsat mig på en låååååång fikapaus men det fick bli en kort i stället.

Jag blickar ner på entrén till akuten från fönstret och där är det minsann high life på de större helgerna. Jag brukar säga att om dom som söker vård där pratade hälften så mycket i mobiltelefonen och rökte hälften så mycket eller inget alls så kunde dom gå där ifrån utan att behöva vård.

Nu ska jag gå ner och hänga en maskin tvätt ute - det blåser tropikvindar. 31,4 grader i skuggan så tvätten torkar nog kvickt som ögat.

Nu när vi nått Paris i vår stegtävling har jag dragit ner lite på stegandet även om tävlingen fortsätter ända tii 31/7 men i kväll tror jag att jag ska ta en kyrkogårdspromenad som jag kallar det. Det vill säga en promenad till den jättestora fina kyrkogården en bit härifrån. Sambon har varit i Trollhättan på Messerschmitt-träff hela helgen, undrar om jag kan lura med honom på en promenad när det svalnat av eller om han är för trött efter allt bilkörande..............

Kommentarer
Postat av: Bella

Du försvann när bloggen flyttades. Ja, alla mina kontakter är borta. Hej igen, nu när jag hittat dig. Nu är det minsann inte så varmt längre och det blåser som bara den. Vi åker till landet på fredag och stannar där ett tag. Men jag har ju trådlöst nu så jag bloggar nog vidare.

2008-06-11 @ 14:21:23
URL: http://bellapension.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0