Invasion av larver


Det fullkomligt kryllar av  dessa larver och en och annan av en annan typ på min fina krasseplanta som lyser eldröd på långt håll. Jag undrar vad det är för typ av larv...kanske någon fin fjäril. Min rabatt är inte i så fint skick i år men annars så brukar det vara hur mycket fjärilar som helst i trädgården under sommaren.

Nästa år tänker jag anlägga en rabatt speciellt utavld för fjärilar, humlor och bin. Våren i år var så bedrövlig så jag hade helt enkelt inte den energin som behövdes och när energin kom vara alla plantor slut. Nu har jag hela vintern på mig att göra en plan och läsa gamla trädgårdstidningar för att ha allt i ordning till nästa vår.

Idag kom det ett brev på posten till mig. Bara ett vanligt lite tjockare vitt vadderat kuvert och gissa vad det var i det.......
Jo ett presentkort på en vistelse på Hasseluddens japanska spa. Min födelsedagspresent från sambon som också självklart får följa med. Vi var ju där i februari eller var det i mars och jag har om ekonomin tillåter en önskan att få åka dit en gång om året på vintern och bada ute i de varma källorna. Jag längtar redan.....

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Det där spa´t skulle jag också gäna vilja komma till någon gång.

2009-08-27 @ 17:11:15
URL: http://mammselen.blogg.se/
Postat av: Jungfrun

Jaaa, har du möjlighet så satsa på att åka dit över åtminstone en natt och välj till Teppanyakimiddag. Sen ska det helst vara "svinkallt" ute så är det ännu härligare med de varma källorna ute.

2009-08-27 @ 17:41:27
URL: http://jungfrun.blogg.se/
Postat av: anna

dom ser lite äckloiga ut tycker jag allt!

2009-08-27 @ 20:57:22
URL: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0