Jag kokar dillkött....

....av lamm i min tryckkokare. Det har kokat 20 minuter och snart har trycket släppt och jag kan inspektera köttet. Det ska bli spännade för hittills har jag bara kokat potatis, och bönor i den.

Nu har jag kollat köttet och det ser bra ut. Mört och fint så nu återstår det bara att få till en god sås vilket inte alltid är så lätt.

Min tvätt som vajade så fint på sträcket hänger nu i regn så det blir väl till att skölja och centrifugera om den. Nu städar jag toaletter i stället för att sitta ute i solen som var, medan regnet faktiskt piskar mot rutan och sen väntar nattarbete.Säg den lycka som varar....

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag har aldrig kokt i en tryck kokare. Det verkar så svårt.

Tvätten blir visst extra sköljd.

Det kommer att bli solsken... det är jag säker på.

Kram Ingrid

2009-08-18 @ 21:50:49
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0