Min sista semestervecka

Sambon jobbar och jag semestrar för fullt. När "gubben" kommer hem på kvällen ansluter han sig också till semestrandet och han kommer lätt in i vanan igen. Vädret är fantastiskt och vi kan sitta ute till sena kvällen men då utan vinglas för det har varit lite för frikostigt med den varan under semestern. Nu känns det som att det fattas något när man inte har ett glas vitt i handen och det är inte bra.........eller? Det är bara att vänja sig.

Långa cykelturer har vi också ägnat oss åt. Inga 5 mil doch men det blir nog åtminstone 1,5 mil när vi cyklar från den ena änden av stan till den andra tur och retur.

Mp3-spelaren går varm med årets sommar. Snart är jag i kapp igen. Jag lyssnade på Alex Schulmans program igår och det var ett av de bättre programmen för året tycker jag.

Vi hade besök av en stor fin skalbagge i trädgården här om dagen. Jag hittar inte min insektsbok just nu men ska försöka artbestämma den senare. Så här såg den ut.

När vi var ute och cyklade här om kvällen blev vi lite hungriga och tänkte oss någon form av "nyttigare godis" och hittade något för oss nytt, som var fantastiskt gott. Innehållet är väl inte helt oskyldigt men av två onda ting kan man väja det minst onda och det gjorde vi. Kolla in dess Flapjacks inhandlade på Kvantum. De var godare än den godaste kaka och innehöll inga konstigheter alls.

Nu måste jag laga mig något att äta för jag känner att jag nästan är på väg att få huvudvärk. Det blir nog en omelett att äta i sällskap med en av katterna som inte är fullt så här lurvig nu, men nästan.

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

(o)djuret känner jag inte igen. Jag har liksom aldrig känt något störreintresse av att lära känna dem.

Flapjacksarna känner jag inte heller igen. Dem skulle jag däremot kunna tänka mig att testa.

Och katten! Hur fin som helst. Någon gång i framtiden ska jag ha en!

2009-08-05 @ 20:43:01
URL: http://mammselen.blogg.se/
Postat av: Stig

Bara jag ser Alex Schulmann kryper det i mig....

Än värre när jag läser något av honom.

Att tvingas lyssna till honom vore nog för mycket.

2009-08-06 @ 21:21:42
Postat av: Jag

Nej men saken med Schulmans program är att han var enl. mig helt förändrad. Han pratade om hur mycket han saknade sin pappa, sin uppväxt och om hur det var när han träffade sin nuvarande fru och hur lycklig han är för sin lilla nyfödda dotter.Du kan "kollyssna" på nätet och göra en bedömning.



2009-08-06 @ 23:08:47
Postat av: Anmaja

Å hjälp en sån vacker katt!

En riktig snygging.

Anmaja

2009-08-12 @ 19:44:21
URL: http://blogg.omakastengods.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0