Semester - dag 3, onsdag

Vaknade upp helt outsövd så jag la mig på spikmattan och vilade ett tag till. Solen sken från en himmel full med orosmoln men temperaturen har varit dräglig.

Mina shorts börjar gå sönder så vi tog oss en tur ner på stan och sprang in och ut i affärer och jag kom hem med två par. I en affär köpte jag en modell men precis när jag betalt föll ögonen på ett annat par som såg mycket snyggare ut så det blev ett byte direkt.

Kunderna före mig var två ryska kvinnor där åtminstone en pratade svenska. Det var ett himla tjattrende och undrande om taxfree och speciella lappar skulle fyllas i. När de var på väg därifrån frågade expediten var den underskrivna slipen tog vägen.........och den hade faktiskt hamnat i ryssarnas plånbok. Jag fick onda tankar.........fy på mig........ De båda kvinnorna såg lite halvmysko ut och lämnade ifrån sig slipen till kassörskan. Vari mina onda tankar bestod får ni dock tänka ut själva.

Sen gjorde jag ett fynd på twilfit och två förpackningar jordgubbar för 20 kr litern, inget fynd men passar bra i filen till frukost.

Vid vårt besök på handelsträdgården för några veckor sedan blev sambon intresserad av en växt som heter Påfågelblomster. Det fanns inte tillstymmelse till blomma när vi köpte plantorna men trädgårdsmästaren talade sig varm om den. Bara solen sken så skulle det bli jättefina blommor. Själv var jag lite skeptisk men titta så fina de är nu......
 

Eventuellt tar vi oss en cykeltur lite senare i kväll. Vi har en runda ut på landet som är ungefär en mil och trevlig att cykla. Vid provandet av kläder idag konstaterade jag att jag måste bli av med några kilon. Rumpan såg gigantisk ut i provhytternas speglar.

Kommentarer
Postat av: marma

Vilka vackra blommor - påfågelsblomster!

Tror jag byter ut min dracena mot dem - dracenan är bara för tråkig - ser inte ut att finnas någon hjälp att få där!

Kramar/marma

2009-07-09 @ 00:19:02
URL: http://marmagda.blogg.se/
Postat av: Bella

Det är något fel på alla speglar i provhytter, tror jag. Blommorna är sååå fina!

2009-07-09 @ 11:31:34
URL: http://bellapension.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0