Bullar av stål....

......heter ett danskt  tv-program som handlar om bakning av matbröd. Jag blev så inspirerad att jag satte igång med en surdegskultur. Jag har matat och skött om den ett antal dagar och nu gissade jag på att det var dags att baka på den men jag har ingen aning om hur resultatet kommer att bli. I natt vill jag att det ska hålla sig över nollstrecket för jag har ställt ut jättedegen på altanen för kalljäsning. Nå ja, fryser det så räknar jag med att jag ska få igång jäsningen igen tids nog. Det där med tider och jäsning är ju inte ett dugg noga egentligen, bara man inte har bakat ut degen. Degen är redan i ojäst skick så stor, att jag fruktar för morgondagen. Det blir väl till att baka hela förmiddagen eller eftermiddagen om jäsningen har varit slö.

Igår var vi och såg folmen "Män som hatar kvinnor". Jag var väldigt nyfiken på hur personerna hade gestaltats och jag blev inte alls besviken. Det var så konstigt med fotot på Harriet i fönstret (fast det var ju inte hon) för den inre bild jag målat upp var exakt lika som fotot i filmen. Det kändes nästan som att jag hade sett det förut. Jag är glad att jag läst boken först, för utan den gedigna handlingen tror jag att jag hade haft lite svårt att förstå allt i filmen. Det var ju en hel del att hålla reda på med släkten Wanger.

Nej, nu vankas ett nytt program om "bullar av stål". Det är konstigt att det samtidigt (fast en annan dag) går ett annat program som heter "Ballar av stål". Är det inte?

Kommentarer
Postat av: Bella

Jag såg också den filmen i går. Den var jättebra tycker jag. Jag har läst alla 3 böckerna så nu längtar jag efter nästa film. Lisbet var perfekt!

2009-03-24 @ 13:04:01
URL: http://bellapension.blogg.se/
Postat av: maritha

Så bra att dom har backat på att dom två sista böckerna skulle bara visas som tv-serie, nu kommer dom som film på bio till hösten=). Om första boken var bra så var dom två andra ännu bättre.....

2009-03-25 @ 22:27:47
URL: http://marithape.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Jag har också sett bullar av stål och jag gillar hennes brödbak. Inte som andra bak och mat program.

Filmen "män som hatar kvinnor" har jag också sett och jag gillade verkligen den. Tyckte att det var rätt bra likt som det är i boken.

Kram Ingrid

2009-04-21 @ 18:50:26
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0